PER QUÈ UN BLOC?

PER QUÈ UN BLOC?
El creem amb il·lusió i també amb l'esperança que us el llegiu i hi participeu.
Com algú de vosaltres ha dit:
"el proposem com una finestra oberta de bat a bat a les inquietuds i també a les oportunitats de trobada i de millora de la nostra escola... un camí obert i magnífic..."

divendres, 18 de gener del 2013

CAL MARCAR TOT EL QUE UTILITZEN!

Aquesta setmana continuem amb els consells pràctics...

Ja vam comentar que els nostres fills i filles comencen l'esquí escolar... això vol dir que el material (esquís, botes, casc, motxilles, tortuga, roba de recanvi, anoracs, etc...) van de casa a l'escola, al clipol, a l'estació d'esquí, a la cadira, altre cop al clípol, i finalment arriben a casa.

Hem de pensar en ser pràctics, esquien amb acompanyants, mestres, i també monitors que no sempre coneixen el vostre fill/a... I si de cara aquest any ja teniu l'equipament esperem que us serveixi de cara a propers anys.

Us proposem  marcar les coses de tal manera que el nom quedi a un lloc ben visible.

motxilla: és important poder posar tot el material a dins de la motxilla: botes, casc, dinar, ampolla d'aigua... recordeu que els nens l'han de carregar i descarregar del clípol, així com pujar-´la fins a la sala on es canvien i també dinen. És important que el casc es pugui posar a dins per tal que no es mulli si està nevant, o quan es carregui tot el material al maleter del clípol.

casc: si posem el nom amb un rotulador permanent a la part de davant sempre es veurà i serà més fàcil identificar-los. Procureu que les ulleres ja vagin lligades.


esquís: els podeu marcar amb un rotulador permanent, i tranquils, que amb una mica d'alcohol es podrà esborrar... si els porten lligats feu-ho amb una cinta ampla i senzilla, ja que ells mateixos han de poder posar-les i treure-les... 
guants: val la pena lligar-los a l'anorac (mireu el post de la setmana passada) i així serà més fàcil evitar que caiguin pel camí, es perdin en el trajecte, es mullin perquè cauen al mig de la pista i s'omplen de neu....

aprofitem també per recuperar algunes idees de com poder marcar la roba de manera ràpida i pràctica:

Estris per marcar ràpids i senzills:
rotulador especial roba
segell amb el nom
(només cal apretar i ja està)







però quan fer-ho?
marcar tota la roba de cop és pràcticament impossible i molt pesat...
una bona manera és preparant la roba a la nit i llavors t'assegures que aquella muda està marcada, si no ho està, o fas amb un moment...

arribarà un dia que per sorpresa ens adonarem que tota la roba que preparem ja està marcada!!!

què posem per marcar-la?
hem d'intentar ser pràctics i funcionals.... el pobre jersei amb les inicials R.S o L.M difícilment serà identificat si es queda al pati, a la plaça, al centre esportiu, al centre cultural o a les pistes d'esquí....

Nosaltres us aconsellem...
posar el NOM I COGNOM, i també una cosa important... UN TELÈFON.... potser sembla que no és necessari, però és una manera que hi hagi més possibilitats que la peça de roba torni al seu amo... i també, pels més petits, que si un dia es perden ells, puguin localitzar ràpidament a algú de la família...

Vinga, animeu-vos i feu-ho!! que una mica cada dia no es fa pesat!!!

Si tens alguna altra idea, creus que pots fer una aportació de com ho feu vosaltres, deixa la teva opinió o consell en forma de comentari clicant aquí i nosaltres el publicarem!

dimecres, 9 de gener del 2013

COMPARTIM SECRETS: ELS GUANTS I LES JAQUETES

Tenim tendència a assegurar-nos que els guants no es perdin lligant-los en un cordill/cinta i passant-lo per les màniques de la jaqueta/anorac.

goma de pantaló


dos botons



Llegiu el consell que us proposem perquè no s'arrosseguin els guants per terra ni tampoc no es perdin: El secret està en tenir dos botons i una goma de pantaló.





COM HO FEM?

1.- tallem un tros de goma d'us 4 dits de llargada

 

2.- cosim una de les puntes juntament amb 1 botó a la part interior de la màniga de la jaqueta/anorac








4.- agafem els guants i li cosim una cinta (que podem aprofitar per posar-li el nom) tot fent una vaga.








                            
5.- enfileu la goma per dins de la cinta dels guants i cordeu la goma sobre el mateix botó.




Amb 5 o 10 minuts màxim tindreu el problema solucionat.

Si fa més calor i no voleu posar-los els guants només haureu de descordar el botó i ja els tindreu separats de la jaqueta (també va molt bé per quan s'ha de rentar, canviar, etc.)


AQUESTA ÉS UNA POSSIBLE SOLUCIÓ QUE A NOSALTRES ENS ÉS PRÀCTICA....
 PERÒ, I TU, COM HO FAS?

POTSER TAMBÉ TENS IDEES O HO FAS D'ALGUNA MANERA QUE RESULTA MOLT MÉS RÀPIDA, BONA I EFICAÇ.......... 

ESCRIU-LA, COMPARTEIX-LA DEIXANT EL TEU COMENTARI

dimecres, 19 de desembre del 2012

ELS MILLORS DESITJOS...

BON NADAL I FELIÇ 2013

Ens retrobem al gener
 amb la il·lusió de continuar fent escola...

Els millors desitjos i agraïments a
 tot el personal de l'escola,
 a l'APAEA,
 als alumnes 
i a les seves famílies!




aprofitem per passar-vos un link d'un programa de ràdio amb reflexions interessants del nadal, les joguines i l'educació dels nostres fills i filles:


voleu deixar el vostre comentari? doncs cliqueu aquí 

L'ASSAMBLEA DE L'APAEA

APAEA     

Ahir al vespre es fa fer l'Assamblea general ordinària de l'APAEA:

  • es va explicar què és l'APAEA: què és, qui en forma part, organigrama, funcions...
  • es van exposar i aprovar els comptes de l'APAEA i de Cuines
  • es va fer un resum de les feines que s'han anant treballant. Amb el Ministeri: pla estratègic, estudi de demanda de batxillerat, elaboració de document d'esquí escolar, modificació reglament comptes cooperativa, gestió self secundària i batxillerat, protocol pel control de morositat, manipulació d'aliments...
  • resum de les tasques que s'estan portant a terme: cuina central, gestió menjadors curs 2013-14 amb tot el que això comportarà... 
  • es va escollir una junta amb algunes cares noves amb il·lusió de continuar treballant.

APAEADes d'aquí volem agrair la tasca dels membres de la Junta directiva que han estat treballant de manera voluntària per vetllar per l'escola Andorrana (i per tant per tots nosaltres) durant aquests dos anys. 

GRÀCIES!


TENINT EN COMPTE LA IMPORTÀNCIA DE TOT EL QUE ES GESTIONA I PARLA, ENS AGRADARIA MOLT COMPTAR AMB LA VOSTRA PRESÈNCIA EN LA PROPERA ASSAMBLEA!



dimecres, 12 de desembre del 2012

CITES I RECORDATORIS

Aquesta setmana us fem un resum de tot el que ens cal recordar fins a final de trimestre (que no és poc!)


CANÇONER DE L'ESCOLA: aquest any l'escola ens ha sorprès un cop més i ha fet un cançoner... 
15 projectes de les diferents classes convertides en 15 il·lusions... en total 30 com els anys de l'escola. En la primera pàgina hi ha la "tirallonga" dels 30 anys que es va llegir al pati de l'escola (mestres, col·laboradors, alumnes, representants de pares, etc.) per iniciar la celebració dels 30 anys.

Els podeu recollir a secretaria, el preu són 3 euros.


PANERES DE NADAL: ja sabeu que podeu portar a secretaria coses per anar omplint les paneres de Nadal. Així mateix, si coneixeu algun establiment-comerç, etc. que altres anys hagi col·laborat o que aquest any hi col·labori, no dubteu en demanar-li.
Demaneu una targeta de l'establiment i la lliureu a secretaria juntament amb el que us hagin donat. Entre tots farem unes paneres xulíssimes!

Recordeu també que es poden comprar números per 2 euros... si no en teniu segur que no us toquen!!

Recordar-vos també que els diners recaptats serviran per ajudar en les despeses dels viatges de final de curs.


ASSAMBLEA GENERAL ORDINÀRIA DE L'APAEA: tindrà lloc el proper dimarts 18 de desembre a les 20.30 a la sala d'Actes de l'Escola Andorrana de Segona Ensenyança de Santa Coloma. 
Dies endarrere ja vam rebre la convocatòria a les motxilles dels nostres fills: és un bon moment per conèixer les tasques que han fet i també s'aproven decisions importants (en el full hi havia l'ordre del dia). 


BERENAR DE NADAL: el dijous dia 20 a partir de les 16.15 h. de la tarda, es farà un berenar obert a tothom qui ho vulgui al pati de l'escola.
Es sortejaran les paneres i lots.
Recordeu que no ens podrem emportar els nostres fills/es fins les 17h.




CANTADA DE NADAL I FIRA DE SANTA LLÚCIA: 
el divendres dia 21 de desembre a les 9.30 del matí, al vestíbul del Centre Cultural, es farà la tradicional cantada de Nadales i un cop s'acabin es farà la fira de Santa Llúcia.




dimecres, 5 de desembre del 2012

COM SÓN LES REUNIONS D'INICI DE CURS?

Per saber que faran els nostres fills en aquest nou curs i/o cicle,  l'escola cada any ens cita i fem una reunió conjunta.

Aquestes reunions són un moment important, de retrobada i/o coneixença amb mestres i especialistes.
Per l'escola és important i per això ho preparen pensant en informació, fotos, detalls que ens puguin ser útils... Però... i els pares, com vivim, entenem o sentim aquestes reunions?

Un cop més l'escola ens obre les portes i ens demana la nostra opinió per ajustar-se al màxim a aquelles informacions que per nosaltres són tan importants... Ens han demanat què n'esperem, com ens agradaria que fossin, etc.  i per això us hem preparat un breu qüestionari.

Ara, doncs, és un bon moment per poder ajudar i per contribuir a que tots els esforços que està fent l'escola siguin rellevants.

US CONVIDEM A RESPONDRE L'ENQUESTA, I  SOBRETOT QUE FEU UNA RESPOSTA PER CADA FILL/A SI ÉS QUE VAN A CLASSES O CICLES DIFERENTS.

Per tal que la informació sigui útil us demanaríem que ens ajudeu a fer córrer la informació amb el "boca-orella" i en feu el màxim de difusió entre els amics i coneguts de l'escola que potser no utilitzen tan sovint el correu electrònic o internet.

GRÀCIES PER LA VOSTRA COL·LABORACIÓ.

TOTS JUNTS FEM ESCOLA!


dijous, 29 de novembre del 2012

GRÀCIES! i resum de la reunió

En primer lloc volem agrair a tothom qui fa fer acte de presència a la reunió d'ahir a la nit, així com també agrair a tothom qui ens va fer saber que no podia venir.
Des dels representants de pares a la Junta d'Escola us ho agraïm sincerament i animem a totes aquelles famílies que no han fet a venir una propera vegada. La idea és anar construint entre tots un teixit de pares i caminar de bracet al costat de l'escola i, per tant, també dels nostres fills...!

Us fem arribar el resum dels temes tractats. De cara al segon trimestre en convocarem una altra.

Gràcies de nou!!
TOTS JUNTS FEM ESCOLA!



Resum de la reunió pares, dimecres 28.11.2012
Comencem agraint l’assistència a tothom qui ha vingut.

Es parla dels següents temes:
S’explica que nosaltres 3 som les representants de l’Associació de Pares a la nostra escola (Sant Julià de Lòria).
Formem part de la Junta d’Escola (formada per equip directiu, representants mestres, representants col·laboradors, i pares): es treballa sobre temes, etc.
Cada dos anys hi ha eleccions i tots els pares i mares de l’escola s’hi poden presentar i poden votar per escollir 3 dels pares que es presenten.
També hi ha l’APAEA que és la “mare coordinadora” de totes les escoles del sistema educatiu Andorrà: de totes les parròquies i de tots els nivells educatius (primera ensenyança, segona ensenyança i batxillerat).
Es penjarà un post al bloc explicant-ho.

COMUNICACIÓ AMB PARES: s’opta pel correu electrònic i bloc com a mitjà diari de comunicació entre nosaltres i les famílies. Convoquem 2 reunions a l’any per conèixer-nos i fer intercanvi i traspàs d’informacions puntuals. Estem obertes a qualsevol suggeriment-aportació.

REUNIÓ AMB EL CONSELLER HBLE COMÚ: es demana que la subvenció rebuda sigui equitativa respecte al nombre d’alumnes. Es fa la proposta que des del Comú es puguin organitzar tallers temporals al migdia per fer conèixer les activitats que organitza. Es demana un lloc alternatiu per quan es fan festes des de l’escola i pares fa mal temps i no es poden fer a l’exterior. Totes les nostres propostes es van rebre com a positives i s’està esperant una resposta.

TALLERS MIGDIA: es penjarà un post al bloc explicant en què consisteixen i com s’organitzen. Es convocarà reunió amb pares col·laboradors interessats per fer propostes. Les propostes són benvingudes sempre!
S’explica que s’ha iniciat el taller de Coral des dels Petits Cantors Lauredians amb tercer cicle.

PREMIS TORTUGA: convocats des de l’APAEA en reconeixement a la tasca de persones implicades en escola andorrana. Es convoca premi individual i col·lectiu. Des de la Junta de Sant Julià han presentat: la Meritxell Duró (conserge de l’escola) que es jubilarà el mes de desembre i les Castanyeres de la residència d’Enclar.
Els premiats sortiran a la Tortuga (revista).

FIRES I FESTES:
FIRA OUTLET: des de l’escola han enviat un agraïment a les famílies, nosaltres també hem felicitat a l’escola per la implicacio i la gestió. Proposem de treballar-ho més de cara al curs vinent tant pel costat alumnes com pel costat pares. A part dels diners recaptats es recalca la importància de la col·laboració, etc.
XOCOLATADA NADAL: es proposa canvi degut a que les dates eren molt apretades, i es farà una festa de benvinguda durant el mes de setembre. Es treballarà durant aquest any per fer-la de cara al curs vinent. Es fa igualment sorteig de paneres durant la tarda del dia 20.12.12 i es demana que si algú té contactes amb empreses-comerços que vulguin col·laborar que els ho demanin. També s’informa que es poden comprar números pel sorteig de les paneres i que hi ha talonaris per vendre’n.
CARNESTOLTES: rua conjunta que organitza des del Comú. Tema i carnestoltes unificat per escoles de la parròquia. S’informarà via post quan correspongui.
SANT JORDI: s’està treballant per fer petita fira a l’escola... se’ns informarà
FESTA FI DE CURS: valoració positiva, es tornarà a fer, s’accepten propostes, etc. Caldria organitzar torns amb pares per assegurar que tothom pot participar de la festa.

ALTRES APUNTS:
Es fa resum de temes pendents ja solucionats: agenda maternal; pati maternal; importància de la valoració de l’enquesta “la salut a l’escola” per poder elaborar el projecte de centre d’aquest any; obertura de la porta del carrer de les escoles en cas de pluja; es penjarà post amb enquesta sobre les reunions d’inici de curs per assegurar que siguin al màxim d’eficaces i eficients per tothom (equip educatiu i famílies); es posaran via bloc els temes que s’estan treballant des de l’APAEA i Junta d’escola per conèixer la gran feina que s’està fent; Nadal: aquest any no hi ha calendaris perquè es creu important que cada any sigui una sorpresa; valoració i  seguiment de l’esquí escolar per part de l’APAEA; la dietista farà consells sobre l’alimentació en dies d’esquí, les diferències entre treballs en les diferents aules però del mateix cicle/especialista s’igualen a final de curs ja que entre elles es coordinen perquè sigui així. S’agraeix la col·laboració al bloc.


PATIS I MENJADORS: aquest any s’ha treballat prèviament des de l’escola, però hi ha hagut malestar des de l’inici. Ara hi ha majoritàriament conflictes amb 2n. i 3r. Cicle. Es va fer reunió amb responsable de patis i menjadors i equip directiu. S’hi estan buscant possibles solucions. Estan oberts a idees, mentrestant demanen paciència a les famílies per acomodar-se a les noves situacions.
Des dels pares es demana molta implicació per part de l’equip directiu, la possibilitat d’incloure mestres i/o col·laboradores al menjador, la possibilitat de demanar més personal per aquests grups més nombrosos i que es treballi per solucionar a mig termini la necessitat d’espai real que té l’escola en quan a menjadors. 
També es proposa possible reunió amb equip directiu i pares afectats per aquest tema en cas de no ser efectives les propostes que s’estan duent a terme.


S’informa que al setembre hi haurà eleccions a representants de pares i que totes les candidatures són benvingudes!

S’acaba la reunió a les 22.30h. fent un petit pica-pica distès i relaxat.